Tuesday, October 26, 2010

Home » » Fake Facebook Status And Comment

Fake Facebook Status And Comment


Straight to the point, sekarang banyak pula disiarkan screenshot yang memaparkan status yang amat mengaibkan diupload dan ditunjukkan pada umum..persoalannya, sahihkah tuan punya page facebook itu sendiri yang mengeluarkan status sedemikian rupa ? kasihan kadang-kadang melihat komen mengutuk dan mengkeji di ruangan komen walhal kita tidak tahu betulkah dia yang mengeluarkan status itu atau akaun dia dihack..buat menambahkan dosa jer..



Malam kelmarin aku terjumpa satu weblog ini iaitu reface.me yang menawarkan screenshot fake facebook status dan komen serta berbagai lagi application dan info tentang facebook..aku dah try, cuma taip dialog jer dan inilah hasilnya..

Ini contoh, aku tak nakla tulis pasal seks pulak kat situ..jadi senangkan sekarang nak pe"dajal"kan orang ?..so, lepas ni korang janganlah lagi percaya bulat-bulat benda yang macam ni, siasat dulu sebelum nak hentam orang tu..semuanya boleh direka, semuanya boleh diedit, semuanya boleh diphotoshop..ini reaksi dari rakan fb selepas aku tag dorang dengan screenshot di atas..



Satu lagi peringatan untuk korang, kalau sign up ke mana-mana webpage pun pastikan password tu tidak sama dengan password email..ini sebagai langkah berhati-hati untuk mengelak email korang jatuh ke tangan orang lain dan segala maklumat penting akan terkubur sekali..juga kalau korang online di cyber cafe sila pastikan sebelum nak keluar, sign outkan segala akaun, facebook, myspace, blog, email, forum serta lain-lain sebab masih ada lagi cyber cafe yang tak refresh pc selepas digunakan..bahaya la jugakkan..tangan-tangan "gatal" banyak skang ni..hehe..

p/s : ada teknologi tapi disalahgunakan..dunia oh dunia..

6 comments:

Encik MamaT said...

takde FB tak kot kan... :D

Syed Hakimi said...

@Encik MamaT
takde FB ok la..tapi sekarang ni orang umur 50+ pun main FB lagi..hehe

Anis said...

tak paham -.-

Syed Hakimi said...

@ninie
alar..screenshot status pelik + 18sx yang diupload berlambak kt fb nun..pasti dihentam ramai2, padahal x pasti orang tu yg buat atau ada orang kenakan dia..

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

Anonymous said...

co szukalem, dzieki

http://Link-exchange.comxa.com Free Auto Backlinks Free Auto Backlinks Free Auto Backlink Generator Get a Free Backlink

Related Posts with Thumbnails

ShoutMix chat widget