Sunday, September 26, 2010

Home » , » Review - The Forbes Richest People In America

Review - The Forbes Richest People In America

Tadi masa jenjalan kat Forbes ternampakla list terbaru The Forbes - 400 orang terkaya di America.Antara yang jadi tumpuan aku mestilah Billy Gates [microsoft] , Larry Page & Sergey Brin [google] Mark Zuckerberg [facebook] , Steve Jobs [apple]..yang lain tu aku x berapa kenal sangat..hehe..al maklumla tak berapa minat bab-bab ekonomi nih..






Pehh..dengan kekuatan nilai harta beliau USD 54 Billion meletakkan beliau sebagai orang terkaya America dan no 2 di dunia diikuti Warren Buffett [ berkshire hathaway ] dan Larry Allison [ oracle ].


Larry Page dan Sergey Brin [ google ] di tempat ke-11 mengalami kemerosotan dengan nilai harta USD 15 Billion..Michael Dell [ dell ] juga mengalami kemerosotan di tempat ke-15 dengan nilai harta USD 14 Billion.


Hehehe..yang ni siapa yang tak kenal kan, Mark Zuckerberg Pencipta asal, Presiden dan CEO laman sosial Facebook..siapa sangka laman sosial yang direkanya di Harvard University sekarang mampu menarik lebih 500 juta penduduk dunia..dari budak umur 12 tahun sampaila makcik 50 tahun ber"facebook-ing" skang ni.Microsoft juga ada membeli saham USD 240 juta (RM 859 juta) pada 2007.


Steve Jobs CEO Apple Inc dan Pixar di tempat ke 42 dengan nilai harta beliau sekitar USD 6 billion.Mungkin dengan keluarnya iPhone 4 keuntungan Apple akan terus meningkat.Setakat nii je la yang aku boleh review, yang lain korang boleh tengok sendiri dekat official web Forbes.

p/s : kaya pun susah [ merujuk kes Sosilawati ] miskin pun memang susah..so, sederhana yang aku miliki skang da rasa cukup kot..dunia sekadar tempat persinggahan ke akhirat yg kekal abadi..
http://Link-exchange.comxa.com Free Auto Backlinks Free Auto Backlinks Free Auto Backlink Generator Get a Free Backlink

Related Posts with Thumbnails

ShoutMix chat widget