Friday, November 05, 2010

Home » » Dimana Nak Cari Kerja Kosong ?

Dimana Nak Cari Kerja Kosong ?

Ada kerja kosong tak ? pertanyaan ni selalu hinggap di telinga aku, dari rakan-rakan hinggalah saudara mara..sebenarnya aku rasa peluang kerja di Malaysia sangat luas dan banyak..cuma apa ? cuma antara kita nak atau tidak..itu saja..kenyataannya, rakyat Malaysia terlalu sangat memilih soal kerja walhal hanya untuk sementara waktu seperti cuti semester atau sementara menunggu kerja tetap/gov..

Yes, ada ketika kita kena memilih pekerjaaan yang sesuai jika ia untuk suatu tempoh yang lama serta membabitkan soal masa depan..tetapi bagi yang menggangur goyang kaki di rumah makan dan tidur saja, alasan tiada kerja kosong langsung tak munasabah bagi aku.

Kerana apa ? kerana kerja kosong sentiasa ada di kedai-kedai makan, kedai buku, kilang, kedai kek, pasaraya, stesen minyak, dan banyak lagi..walaupun gaji sedikit tetapi ia memberi manfaat pengalaman yang tak ternilai..tapi yang susahnya orang kita ni kalau nak minta kerja mesti pandang gaji dulu ek..hehe..so kepada yang sedang menganggur sekarang, wake up wake up..carilah kerja, kerana kerja tidak pernah datang bergolek..ia perlukan usaha.boleh kot ?
p/s : just share my opinion..
http://Link-exchange.comxa.com Free Auto Backlinks Free Auto Backlinks Free Auto Backlink Generator Get a Free Backlink

Related Posts with Thumbnails

ShoutMix chat widget