Saturday, September 04, 2010

Home » » Aidilfitri Dahulu & Sekarang..Mana Lagi Meriah ?

Aidilfitri Dahulu & Sekarang..Mana Lagi Meriah ?



Assalamualaikum dan selamat menjalani ibadah puasa,


Pejam celik pejam celik kan, tak sangka dah 25 hari sudah kita menempuhi bulan Ramadhan dan tidak berapa lama lagi Ramadhan akan menyusul pergi dan tibanya Syawal yang pasti dinanti nanti sebagai hari kemenangan kerana berjaya menempuh sebulan berpuasa.Yehaa!


Aidilfitri dahulunya aku rasa lebih meriah daripada sekarang..hehehe..terutamanya pada malam raya.Kanak-kanak riang bermain bunga api manakala golongan remaja seperti aku dulu pula lebih gemar bermain meriam..zaman-zaman jahat..paling popular dahulu mestila meriam buluh dan meriam tanah (lebih selamat).





Kalau bab mercun dulu memang open giler ar, jual tepi-tepi jalan..dekat bazar ramadhan, berleluasa penjualannya tapi tiada pula terdengar kes putus jari, buta mata yang kerap macam sekarang nih.Membeli belah sewaktu dulu memang besla, meriahh..hahaha..semuanya baru kan dari kasut sampai la ke songkok.


Caution : Jangan Main Mercun




Sekarang bila dah besar nih teringat pulak kan zaman kanak-kanak dahulu..terasa ingin kembali balik..kenangan ponteng puasa,jalan-jalan satu kampung kutip duit raya punya pasal..ahaks..bila dah besar panjang ni macam tak ada makna la semua tu.Salam Lebaran dari aku..Selamat Menyambut Hari Raya Aildilfitri bersama keluarga tercinta..




p/s : raya nih kena sedia duit angpau untuk anak-anak sedara..hahaha..dulu kita paw duit raya..skang da terbalik..itulah duniawi..






       In My Mind ! In Your Mind ?

Related Posts with Thumbnails

ShoutMix chat widget